Herenmode

CHARLAIN Heren heeft een ruim aanbod kwaliteitslabels welke van Italiaanse makelij zijn en dit is ook meteen de stijl die hier wordt geboden.

Liefhebbers van de Italiaanse sprezzatura vinden bij ons zeker hun gading.
Hier vindt iedereen zijn smaak, van sportief chic tot formeel.

Drumohr

Drumohr is een knitwear specialist in het luxe segment met een rijke history.

Opgericht in 1770 in Dumfries in de Schotse Hooglanden, het merk staat bekend in de wereld van knitwear om een drang naar de hoogst haalbare kwaliteit.

Drumohr heeft in de afgelopen twee-en-halve eeuw een internationale en zeer selectieve klantenkring verworven, met namen zoals de Britse Koninklijke Familie, de Koning van Noorwegen, acteurs zoals James Stewart en Audrey Hepburn, maar ook de kroonprins van de Italiaanse auto-industrie; wijlen Gianni Agnelli.

Hij was het die ook het begrip ‘sprezzatura’ betekenis gaf, dit betekent zoveel als ‘geoefende nonchalance’.

Herno

In 1948 startten Giuseppe Marenzi en zijn wederhelft Alessandra Diana in Lago d’Orta, een plaats iets ten noorden van Milaan, hun bedrijf in regenjassen, impermeabili. Het bedrijf groeit snel en in korte tijd heeft het merk Herno zich gevestigd als zijnde “Il produttore di Impermeabili piu Migliore d’Italia”. Italië alleen is te klein voor de familie Marenzi en in de jaren ’60 en ’70 volgen de rest van Europa en ook Japan. Na ook in de jaren ’80 voet aan wal te zetten in Amerika is Herno eindelijk waar het zijn wil, wereldwijd, maar ook bij CHARLAIN Herenmode in Weert. Wat maakt de jassen van Herno nu zo bijzonder? Als eerste is Herno in staat geweest een jas te produceren die zowel waterafstotend, goed ademend en warm is. Ze waren ook de eersten die de z.g.n. “double faced” techniek beheersen. Double faced stoffen zijn twee volledig in elkaar verweven draden, beide even dik en lang. Met deze techniek kan een jas “binnenste-buiten” gedragen worden, of te wel “reversible”. Het zorgt er tevens voor dat de jas zonder tussen-voering of “facing” gemaakt kan worden.

IGN. Joseph

“If you want to dress well, you have to spend a lot of time and care,

but dressing well also gives a lot of energy.”

Ignatious Joseph is de karakteristieke en kleurrijke hoofdrolspeler achter het merk: IGN. Joseph.

Na een succesvolle carrière in de hospitality te hebben gehad koos hij voor zijn passie:

Het ontwerpen van shirts met een uitgesproken Britse elegantie maar wel met het label ‘Made in Italy’

Lardini

2018 is het jaar dat dit familiebedrijf 40 jaar bestaat, het gezin Lardini telde 6 familieleden; vader, moeder, 2 broers en 2 zussen.

Het was ‘Papa Lardini’ die een visie waar hij met het bedrijf naar toe wilde groeien, inmiddels zitten ook alle 4 de kinderen in het bedrijf die de dagelijkse leiding hebben. Het bedrijf Lardini staat garant voor kwaliteit, stijl en een tijdloze elegantie.

De man van Lardini is spontaan, elegant en blijft trouw aan zichzelf, terwijl hij een eigentijdse geest combineert met een stoutmoedig karakter, gekleed in een strak gesneden outfit van het Italiaanse kleermakers erfgoed.

De reversbloem is nu een herkenbaar symbool geworden voor een klassieke, moderne stijl van Lardini. Inmiddels heeft de herenlijn ook een zusje gekregen, met trots kunnen wij u vertellen dat deze donna collectie in het Voorjaar 2019 bij ons wordt gepresenteerd waarmee we uniek zijn in Nederland.

Luigi Bianci Mantova

Historisch merk, Luigi Bianchi Mantova is vandaag de dag synoniem met stijl en exclusiviteit. De op maat gemaakte jassen en pakken, strikt “Made in Italy”, worden gekenmerkt door speciale en exclusieve details, met stoffen van de hoogste kwaliteit.

Luigi Bianchi Mantova-collecties, die zo rijk zijn aan detaillering, zijn onderhevig aan constant stilistisch onderzoek. Perfecte pasvorm en onberispelijke snit maken elk kledingstuk uniek. De Mantova Made to Measure-service van Luigi Bianchi maakt het aanbieden van een hoog niveau van personalisatie compleet.

Orian

ORIAN creëert en produceert shirts van de meest fijne stoffen. met de daarbij behorende pasvorm. Een familiebedrijf waar passie en ambacht op de eerste plaats staan. De shirts van Orian kenmerken zich door mooie dessins zowel geweven als ook geprint. Het is een shirt met een elegante look wat zowel zakelijk maar ook casual kan worden gedragen.

Een familie verhaal geweven door de draden, gesneden op het doek. ‘Gewoon’ verkrijgbaar bij CHARLAIN,  en daar zijn we trots op.

PT01 / PT05

Na drie generaties van textiel commercialisatie, veranderde Pierangelo Fassino het familie bedrijf naar kleding productie. De nadruk van PT01 (voluit Pantaloni Torino) ligt op de productie en distributie van heren pantalons.

Het merk onderscheid zichzelf van anderen door pantalons een must-have te maken in plaats van een basis kledingstuk. De stijl van de pantalon speelt een grotere rol dan de stof, welke vanzelfsprekend van hoogwaardige kwaliteit is. Om een unieke look te creëren, focust PT01 zich op getailleerde finishes. The stijl van PT01 kan beschreven worden als een mix van maatwerk
en innovatie.  PTO1 en CHARLAIN Herenmode: “Wie heeft bij jouw thuis de broek aan?”

Zanone

Een knitwear specialist met speciale technieken welke al sinds 1986 voor 100% worden gemaakt in Italië.

Een eigentijdse persoonlijkheid, nieuwe technieken en architecturale inspiratie worden gecombineerd om een beeld neer te zetten van elegantie welke Zanone voor ogen heeft.

Deze methode van werken heeft ervoor gezorgd dat het merk inmiddels tot de meest innovatieve in zijn sector behoort. Voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden, onderzoekend en experimenterend die toepasbaar zijn op merino, geelong, jak, kasjmier, zijde en gedraaid katoen.

Zoals gezegd: ZANONE

error: Content is protected !!